Sayfalar

23 Ocak 2012 Pazartesi

Beşamel Soslu Brokoli-Patates



Brokoliyi tezgahlarda sıkça görüyoruz şu sıralar. Hep çorbasını ya da salatasını yapıyordum. Bu sefer farklı bir şey denemek istedim ve bu tarifi uyguladım. et ve tavuk yemeklerinin yanına çok yakışacağını düşünüyorum. Ama bir dahaki sefere, sosu daha iyi çekmesi için patatesleri rendelemeyi düşünüyorum. Dilerseniz siz de rendeleyin.

Malzemeler:


  • 4 adet orta boy patates
  • 250 gr (yaklaşık) brokoli
  • 1,5 çorba kaşığı un
  • 2 çorba kaşığı tereyağ
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı rendelenmiş peynir ( ben tulum peyniri kullandım)
  • tuz
  • karabiber



Yapılışı:

1. Patatesleri haşlayıp soyun. Halka halka dilimleyin.

2. Orta boy bir tencerede su kaynatıp, kaynayan suya brokolileri atın. Hafif diri kalacak şekilde haşlayıp çıkarın.Renginin yeşil kalması için çıkardığınız brokolileri soğuk su dolu bir kaba koyup 1 dk kadar bekletip çıkarın.

3. Küçük bir tencereye tereyağını koyup eritin. Unu ekleyip hafifçe kavurun. Azar azar sütü ekleyin,akışkan bir sos elde edin. tuz ve karabiberi ekleyin.

4. Kare borcama patatesleri dizin. Hafif tuz serpin. Üzerine brokolileri dizin.

5. Brokolilerin üzerine beşamel sosu gezdirin. En üstüne de rendelenmiş peyniri serpin.

6. Önceden ısıtılmış fırında 200 derecede 10-15 dk pişirin.

Afiyet olsun!

7 yorum:

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Farklı bir alternatif. Çok da leziz görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm:))
güzel bir salata:))

Çiçeklendim dedi ki...

Çok hoş bir alternatif. Denenmeli. sevgilerimle:)

reyhan kokulu mutfağım dedi ki...

beşamel soslu lezzetleri çok severim eminim tadı harikadır ellerine emeklerine sağlık...

anne eli gibi dedi ki...

ben ikisini ayrı ayrı yaparım,bir arada denememiştim,eminim öylede nefistir,ellerine sağlık..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Beşamel sosa bayılıyorum bence içine karıştığı herşeyi güzelleştiriyor.Ellerine sağlık canım

Sevgiler

Lezzet Karnavalı dedi ki...

aylincim,çok teşekkürler güzel yorumun için; sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Instagram