Sayfalar

1 Şubat 2012 Çarşamba

Karamelli Muhallebi

Herkese Merhaba!

 İstanbul'da kar hala devam ediyor. Az önce gökyüzünde güneşi görüyorduk dedim karlar eriyecek ki şu an camdan baktığımda tipi gibi kar var.. Sabah da çok güzel yağıyordu, giyindim üst üste; attım kendimi sokağa, kar altında yürüdüm; öyle güzeldi ki :)

Soğukta enerji harcayınca insanın tatlı bir şeyler yiyesi geliyor; en azından benim öyle oluyor, ya sizin?
Sütlü tatlılara hayır diyemeyince bu karamelli muhallebi midemi şenlendirdi:)

Karamelli Muhallebi


Siz de seviyorsanız, buyrun tarife..

Karamelli Muhallebi *
*kekevi.com'dan uyguladım.


Malzemeler:
  • 4 su bardağı süt (1 litre)
  • 1 yumurta
  • 4 çorba kaşığı nişasta ( Katı kıvamlı bir muhallebi oldu,dilimlenebilecek gibi,dilerseniz 1 kaşık azaltabilirsiniz)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1/2 su bardağından az su
  • 1 yemek kaşığı tereyağı


Üzeri için ; dövülmüş fındık ve tarçın

Yapılışı:

  1. Çukur bir kasede süt,yumurta,nişasta, 1/2 su bardağı şekeri çırpma teli ile çırparak karıştırın.
  2. Kalın tabanlı çelik bir tencereye şekerin diğer yarısını alın ve altını yakıp şekeri erimeye bırakın.
  3. Şeker eriyip hafif rengi değişince yavaş yavaş suyu ekleyin. Su eklerken dikkatli olun,sıçrayabiliyor.
  4. Suyu eklediğinizde şeker tekrar katılaşıyor,sonra yavaş yavaş erimeye başlıyor.
  5. Şeker eridikten sonra sütlü karışımı ekleyin, kaynayana kadar karıştırın.
  6. Kaynadıktan sonra 1-2 dk daha kaynatıp sıcakken kaselere boşaltın. Ilındıktan sonra buzdolabına kaldırıp soğutun.


Servis yaparken üzerine tarçın ve fındık koyabilirsiniz..

Afiye olsun!








3 yorum:

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor.

Unknown dedi ki...

Hayir demem diyemem ben bunaaa

:-)))

Lezzet Karnavalı dedi ki...

hobibox,
Emel,
elif,
annemin eli,

Çok teşekkür ederim :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Instagram