Sayfalar

27 Eylül 2011 Salı

Domates Konservesi ve Menemen

Merhaba,

Bloglarda görüyorum ki birçok arkadaşımız kış hazırlığı içinde.Ben de kış için domates konservesi ve menemen hazırladım. Domateslerin bir kısmını da doğrayıp buzdolabı poşetlerine doldurdum ve buzluğa koydum.Bir çoğumuzun hazırladığı tarifle aynı ama paylaşmak istedim:)

Dometes konservesi için dilediğiniz kadar domatesin kabuklarını soyup küp küp doğrayın yada blendırdan geçirin. Tuz ekleyerek 30-40dk kaynatın. Sıcak sıcak kavanozlara doldurun,kapakları sıkıca kapatın ve kavanozları ters çevirerek soğuyana kadar öyle bekletin. Kışlık domatesler hazır!

Menemen hazırlamak için, biberleri yıkayıp tohumlarını temizleyin. İnce ice dilimleyip hafif yağda kavurun.Küp küp doğranmış domatesleri ekleyip hafifçe pişirin. Sıcakken kavanozlara doldurup aynı domatesler gibi ters çevirip soğuyana kadar bekletin. Pazar kahvaltıları için menemenleriniz hazır!

Afiyet olsun!

1 yorum:

kalpkurabiye dedi ki...

merhabalar bloğuma bıraktığınız yorum ve ziyaretiniz için çok teşekkür ederim:))
her zaman beklerim:)
sevgiler..
nutlu akşamlar:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Instagram