Sayfalar

6 Ekim 2011 Perşembe

Fırında Patatesli Tavuk

Haftasonu yaklaşıyor,yarın bir çoğumuzun bitmesini iple çekeceği bir gün olacak; malum Cumartesi Pazar dinlenme günleri.. :)

Haftasonları eğer misafir gelmeyecekse pratik yemekler yapmaya çalışıyorum.Eşim Cumartesi-Pazar çalışmadığı için atıyoruz kendimizi dışarılara,malum soğuklar da gelmeye başladı artık son haftasonları sahil keyfi yapabileceğimiz. Sahil keyiflerinin yerini, soğuk kış günlerinde evde film izleme keyifleri almaya başlayacak yavaş yavaş..

Dedim ya pratik yemekler yapıyorum, işte bu tavuk da hem lezzetli hem de yapımı çok kolay bir yemek.Eğer mutfağınızda gerekli malzemeler varsa acil misafirler için de rahatlıkla hazırlanabilir..




Malzemeler,

  • 8 parça kemikli ya da kemiksiz tavuk kalça (derisiz)
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 tutam biberiye

Sosu için:
  • 2 çorba kaşığı hardal
  • 2 çorba kaşığı soya sosu
  • 2 çorba kaşığı nişasta
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • Kekik
  • Pulbiber
  • Tuz
  • Karabiber
  • 1 orta boy soğan
  • 3-4 diş sarımsak

Yapılışı:

1. Soğanı soyup yarım ay şeklinde doğrayın. Sarımsakları soyup ince ince doğrayın.
2. Diğer tüm sos malzemeleri ile soğanı ve sarımsağı karışırın.
3. Tavukları bu sosa iyice bulayıp sosun içinde en az 3-4 saat bekletin.(1 gece bekletirseniz daha lezzetli oluyor)
4. Patatesleri soyup halka halka doğrayın.
5. Tavukları sosuyla birlikte borcama alın.
6.Tavukların aralarına patatesleri koyun ve patateslerin üzerine biberiye serpiştirin.
7. Fırında 200 derecede 50-60 dk pişirin.

Afiyet olsun!

11 yorum:

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık.. bloglarda tavuklu yemeklere daha bi ilgiyle bakıorum.. biraz tavukçuyum da ben kırmızı etten daha fazla yiyorum o yüzden bu tarifte hoşuma gitti denenecekler listesinde :)

Lezzet Karnavalı dedi ki...

seçil,teşekkür ederim,listeye girmesine sevindim:) ben de sizin kiremit köfteyi almıştım listeye:))

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık benim oğlanlar
da bayılır sevgiler.

Disalce dedi ki...

bizde aynen sizin gibi hafta sonu kendimizi dışarı atıyoruz....kışın bile çıkmaya çalışıyoruz bi kaç saat oluyo tabiki bu...:)

ellerine sağlık..çok güzel tam benlik bir yemek...tavuk patates hep yaparım ama sosu hoşuma gitti...ellerine sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Fırında tavuk başka bir güzel oluyor değil mi nefis görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun.

Lezzet Karnavalı dedi ki...

derya,teşekkür ederim,çocuklar tavuk çok seviyor değil mi?:)

disal; teşekkürler.sosu gerçekten çok güzel oluyor,denmeni tavsiye ederim..

Çeşnici handan;çok teşekkürler. sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

nefis görüünyor şahane görünü
yor mükemmelll görünüyor çünkü ben bu yemeği çok hemde çok seviyorum:)
ellerine sağlık canım..
sevgiler..

Lezzet Karnavalı dedi ki...

çok teşekkürler denizcim,sen de çok güzel yemekler yapıyorsun:)

Unknown dedi ki...

Haklısın hem pratik hemde çok lezzetli oluyor.
Ellerine sağlık canım

Lezzet Karnavalı dedi ki...

hayat cafe; evet canım pratik ve hafif bir lezzet,denersen beğenirsin,sosu çok güzel oluyor:)

Sonsuz Dekorasyon dedi ki...

cnm çok güzel yemek taifleri paylaşmışsın ellerine sağlık cnm

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Instagram