Sayfalar

30 Ekim 2011 Pazar

Baklava Yufkası ile Patatesli Börek


Fırından çıkar çıkmaz,sıcakkken çıtır çıtır yenebilecek nefis bir börek:)

Malzemeler:

(Küçük fırın tepsisi için)

18 adet baklava yufkası
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı süt
3 adet haşlanmış patates
1 çay bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
Tuz
Karabiber
Pulbiber

Yapılışı:

1. Haşlanmış patatesleri rendeleyin,kaşar peyniri ve baharatlar ile karıştırarak iç malzemesini hazırlayın.
2. Bir adet baklava yufkasını tezgaha serin,üzerine zeytinyağı-süt karışımından sürün.2. yufkayı üzstüne serip yine zeytinyağı-süt karışımından sürün,3 . yufkayı da serip aynı karışımla ıslatın.
3..Üçüncü yufkanın ucuna patatesli-kaşarlı içinden yayıp rulo yapın. Üçe ve ya dörde keserek yağlanmış fırın tepsisine serin.
4. Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayın.Üç katlı altı adet rulo elde edeceksiniz. Her ruloyu bu şekilde tepsiye dizdikten sonra önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 30-35 dakika pişirin.
Ben üzerine yumurta sarısı sürmedim kalan süt-zeytinyağı karışımından sürdüm ve çok güzel kızardı.

Afiyet olsun!

4 yorum:

Yasmin dedi ki...

Son zamanlarda baklava yufkasından yapılan birsürü tarif okuyorum. En kısa zamanda deneyeceğim butarifleri.
Ellerine sağlık...

bırtutamkekik dedi ki...

ohhh misler gibiii:))
dumanı üstündee...
ellerine sağlık canım...
muhteşemm görünüyor...
sevgilerimle...
:))

Erguvan Vakti dedi ki...

Ohhh ben de çok seviyorum,hem pratik hem de lezzetli,sevgilerimle:)

Lezzet Karnavalı dedi ki...

Yasmin; teşekkürler. denemeni tavsiye ederim,çok güzel oluyor.

bir tutam kekik; çokteşekkürler:)

Erguvan Vakti; teşekkürler. gerçekten çok pratik! sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Instagram