Sayfalar

18 Ekim 2011 Salı

Tavuklu Kimyonlu Göbek Salata

Erteliyoruz.. Hepimiz her gün bir şeyleri erteliyoruz.. Yapmayı,  yazmayı, okumayı, dinlemeyi, öğrenmeyi, sevmeyi..  Her neyi ise,yok mu hayatlarımızda ertelediklerimiz?

Zaman öyle hızlı geçer oldu ki, kendisine yetişmek için koşmaya başladım. Günler,saatler, dakikalar su gibi! Ve biz erteledikçe o yapmamız gerekenleri, aslında arkamızda yavaş yavaş bir çığ büyüyor. Bahara dek,karlar eriyene yok olana dek, yani unutuna dek..

Ben de kendime bir 'ertelediklerim' listesi yapmaya karar verdim bugün:) Ve kendime söz vermek istedim; teker teker yapabildiklerimin hepsini yapacağım diye.. Nasıl fikir ama?

Eğer ertelediklerinizin vicdani rahatsızlığını hissetmeye başladıysanız,bir liste de siz yapın derim;)

Sevgiyle..



Boğazınızı daha fazla düğümlemeden bugün paylaşacağım tarife geçeyim:) Bu salataya kimyonu çok yakıştırıyorum ben, bolca kullanmaktan çekinmeyin derim.

Malzemeler;

1 orta boy göbek salata
1 tavuk göğsü
1 küçük kutu haşlanmış mısır
1 çay bardağı bezelye (haşlanacak)
5 yemek kaşığı süzme yoğurt
2 yemek kaşığı mayonez
1 tepeleme tatlı kaşığı kimyon
tuz
az karabiber

Yapılışı:

1. Göbek salatayı 4'e bölüp iyice yıkayın. Her çeyrek parçayı da boyuna ikiye bölüp, enine kalınca doğrayın.
2. Salata kurutucusu ile iyice kurutun. Hala suyu var ise kağıt havlu ile fazla suyunu alın.
3. Tavuk göğsünü haşlayıp soğutun,soğunya didin.
4. Bezelyeleri az suda hafif diri kalacak şekilde haşlayın.
5. Bir kasenin içinde yoğurt,mayonez,kimyon ve karabiberi karıştırın.
6. Büyük çukur bir kaseye doğradığınız göbek salatayı, haşlanmış bezelyeyi,tavukları, mısırı ve yoğurtlu karışımı döküp iyice karıştırın. Tevsiyem eldiven kullanarak elinizle,salatayı fazla ezmeden karıştırmanız,çünkü kaşıkla karıştırmanız daha zor oluyor.
7. Salatayı servis kasesine alın,servise hazır!

Afiyet olsun!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

hımmm bu tarif ne iyi geldi bana bu günlerde kimyonu kaşık kaşık yiyesim var:)ellerine sağlık canım ben bunu yapar afiyetlede yerim...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Instagram